24.12.09

Christmas sushi

V torek se je razvedelo, da bo nekdo doma bojda za novo leto poskusil ustvariti suši. Ker ta japonska jed spada v kategorijo moje najljubše hrane, sem bila nad idejo seveda navdušena in v hipu voljna stresati nasvete za pripravo iz rokava. S'ugoj! 
Na suši sem se navlekla leta 2005 med having the time of my life študiranjem v Vancouvru, kjer so med pestro ponudbo azijskih kultur prebivalci anglosaksonskega izvora skorajda manjšina. Kaj lepšega bi si človek lahko želel: kar je burek za slovenske žurerje, je paket šestih kosov sušija za pičlih nekaj dolarjev malica, kosilo, večerja, zajtrk ali kateri koli drug obrok vmes - za konzumiranje sušija je vsak del dneva legalen. Sploh, ko odkriješ all you can eat suši restavracije ...
Suši je prav za prav okisan riž, tisto, kar pod okrajšanim komercialnim nazivom suši poznami mi, pa se med strokovnjaki imenuje maki suši - se pravi alge nori navzven, riž in filunga navznoter. Maki suši sem doma delala že nekajkrat in ni lažje party hrane od teh eksotičnih zavitkov! Vse, kar potrebujemo, je: aklimatizacija okusa na alge nori, izbor nadeva prosto po Prešernu, čas, lačne jedce (nikoli mi jih ne uspe narediti manj kot kakšnih 50?) in predvsem dober riž. Ta je ključ do uspeha: narejen mora biti z riževim kisom, cukrom in soljo, pa ga jedci ne bodo mogli prehvaliti.
Če že ne greste za novo leto na Japonsko, je deželo vzhajajočega sonca najlaže pripeljati na mizo s sušijem. Če pa se kdo kdaj znajde v Vancouvru, tako kot se bom kmalu jaz, aaaaaaaaa!, pa priporočam utrgano restavracijo The Eatery, ki se ne baha zaman kot the funkiest place for Japanese foods - oglejte si njihov suši meni in koncept zrolanega riža se vam bo obrnil na glavo.



No comments:

Post a Comment