18.4.11

Definitely not quick, but absolutely a quiche

Že sto let sem špegala na tale recept, ker je quiche (kiš?) pač na lestvici mojih najbolj priljubljenih jedi nekje zelo pri vrhu. Ampak nikoli ni bilo časa in sestavin in motivacije ... in potem, po skoraj dnevu pečenja in hlajenja, pa zadeva kar še ni in ni bila končana, mi je bilo jasno, čemu odlašanje. Ker dela je ful. In končni učinek, sicer slasten, da je kaj, mine v trenutku.
Zgodba se je potemtakem odvila takole. Zaradi nekega drugega recepta mi je ostalo par sladkih krompirjev (ki niso yami, mimogrede!); doma se je valjalo cel kup napol porabljenih sirov a la feta, mocarela, nek bio sir (zmeraj pozabim, za kakšno vrsto gre, ampak je odličen); kumine imam itak za izvoz; končno sem si kupila keramične otežilne kroglice; mislila sem, da imam kot ponavadi obilo rdeče čebule (ker obične ponavadi sploh ne kupujem, saj mi je rdeča toliko boljša); moji novi pekači so itak fenomenalni; in zdaj imam končno zmrzovalnik. Tako da ...

Eggless sweet potato quiche with spinach & red beet with sesame side salad
... mi je končno uspelo: kiš s sladkim krompirjem in karamelizirano čebulo po moje (eskeprimentiranje serijsko). 
Za testo:
280 g črne moke
140 g zmrznjenega in naribanega masla
1,5 žličke praženih semen kumina
1/2 žličke soli (*ups, tole sem pozabila)
8-9 žlic ledeno mrzle vode








Za filungo:
240 g rdeče čebule (*khm, moja je bila kar navadna)
140 g sladkega krompirja (*jaz sem ga imela po moje več)
feta
4 žlice moke
pecilni prašek
1.5 žlice koruzne moke
400 ml sojinega mleka (da vsaj malo omilim dozo holesterola)
150 ml kefirja (jep, kefir!)
mocarela
kakršen koli sir, nariban (lahko zmečemo not še kislo smetano in sladko, ki je jaz nisem)
3 žlice sladkorja
1 žlička origana
maslo
olivno olje

Postopek (kar traja, tako da lahko vmes pogledate kakšen Youtube video):
Zmešamo oz. nadrobimo moko, kumin, maslo in sol, da spominjajo na velikanske drobtine. Dodamo vodo, da se vse skupaj zlepi v eno kepo, zavijemo v folijo in ohladimo za 10 minut.
Razvaljamo testo na cca 5 mm in preložimo v namaščen valovit pekač za pite. Našpikamo nekajkrat z vilicami. Zopet ohladimo za 20 minut.
Preden postavimo v pečico, naložimo na testo pekipapir, nanj pa uteži: ali moje fabulous kroglice, riž, fižol ... in na slepo pečemo na 180 stopinjah 20-25 minut. Odstranimo uteži in pečemo še pet minut, nato testo ohladimo.
Čebulo, potreseno s cukrom, krameliziramo na vročem maslu in olju na zmernem ognju. Pajca se kakšnih 20 minut, vmes pridno mešamo. Dodamo origano in odstavimo.
Sladki krompir umijemo, olupimo in narežemo na kocke. Stresemo v posodo, dodamo dve žlici vode in denemo v mikrovalovko za tri minute na najvišjo moč. Speremo pod mrzlo vodo in ocedimo.
V veliki posodi segrejemo olje, dodamo moki in pecilni. Pražimo, da zadiši in postane nekoliko rjavo-roza. Vzamemo metlico, dodajamo mleko in seveda stalno mešamo. Zdaj pa pride holesterolni del: dodamo pol fete, mocarelo, kislo smetano, sladko smetano, vse sire tega sveta, itd. Mešamo kakšnih pet minut, da dobimo gladek bešamel. Če dodajamo sladko smetano, jo po tem dodamo še nekaj in vse skupaj ohladimo. Zmečemo not čebulo, krompir in preostalo fet ter mešanico vlijemo na ohlajeno testo.
V pečico postavimo pekač z vodo, da se naš kiš ne izsuši. Spečemo ga pri 180 stopinjah 45 minut, nato ga pustimo v uganjeni pečici še dve uri. Prekrijemo s folijo in postavimo v hladilnik za 7-8 ur - in šele nato si lahko privoščimo kakšen kos! Oziroma vsaj dva, ker je izdelek nadvse izvrsten.



2 comments:

  1. mackica, CESTITAM, za kar dvojni recept :-)
    zdej se morm samo se spravt kuhat oz. pect :-)

    ReplyDelete