2.5.10

Nedeljsko vegansko

Zadnji teden se, sezoni primerno, valjam v špargljih: divjih in gojenih, kupljenih in podarjenih, svežih ali skuhanih. Ta hitro miniljiva zelenjavica pride še kako v poštev za detox, ki sem ga včeraj prokleto potrebovala (jah, pozdraviti prvi maj na Rožniku je čisto dovolj samo enkrat letno), zato sem si skuhala kakšno galono špargljeve juhe. Kljub vsemu je je bilo preveč za naenkrat, zato sem detoxiranje prestavila še na danes (je bilo kar treba). Pod pretvezo, da je skrajni čas, da tudi onadva mislita na razstrupljanje telesa, sem krožnike z zeleno brozgo postavila tudi pred starša, ki sta domislico rade volje kupila.
Še bolj pa sta bila zagreta za žepke z zelenjavo, ki niso nič drugega kot takozvani potstickers - tortelini, ki se z občutkom prilepijo na dno ponve. Na recept sem naletela v zadnji številki Odprte kuhinje nedeljske kulinarične priloge tiskanega časnika, kjer sta dva vegana predstavila sila zanimive kuharske opcije brez živalskih izdelkov.
Ker je ravno nedelja, in ker sem imela v hladilniku spet polno nekih ostankov, je bila odločitev enostavna: danes delamo polnjene žepke s koprivami. Koprivami? Ja, koprivami. No, za nadev sem sicer zmešala čičeriko, por, svež ingver in peteršilj, so se pa zato žepki v ponvi cmarili skupaj s to bodečo zelenjavo. Da ne bi bilo preveč dolgočasno, sem nasekljala zraven še malo tofuja, et voila, nedeljsko kosilo (po kakšni tradiciji že?) je bilo na mizi. Še fotr, ki je zaprisežen mesojedec, ni mogel prehvaliti na krožniku ponujenih čarovnij.
In ker sem se bala, da bi morda vse skupaj izpadlo bolj klavrno, sem s seboj privlekla še rezervni plan: sladico. Tokrat proseni "puding" s kakavom in lešniki. Tudi ta je šel mojima roditeljema v slast (le da sem fotru zamolčala, da je prav tako iz vrste veganskih receptov, ker sem se zbala, da si sicer ne bi opomogel še do naslednjega tedna).

4 comments:

  1. Hej, tudi jaz sem bolj karnivorast, ampak tole res fajn zgleda. Se bo treba mal tud v vege kulinariko spustit.

    BTW, maš kak fajn recept za fried rice? Sem par dni nazaj skuhal skor kilo riža, ki zdaj čaka v hladilniku na svojih pet minut slave. ;)

    ReplyDelete
  2. ma sej, zarad mene lahko še eno zmleto svinjino not zamešaš, pa je :)))
    fried rice? prosto po uličnih prodajalcih recmo v bangkoku ... zliješ na fejst vročo površino (ponev, v našem primeru) malo olja, vržeš gor zelenjavco, riž, začimbe, premešaš, mal zaliješ z vodo in kisom, na konc vržeš gor jajce, premešaš, potreseš z oreški et voila ... tko nekak :D

    ReplyDelete
  3. Hehe, no sej, približno tko sem že enkrat naredil pa se je ful obneslo. Riž + čebula+korenček+bučke+sesame oil+fish sauce+soya sauce... Za danes bom pomoje iz zamrzovalnika še ene shrimpe odtajal...

    Bolj sem mel v mislih, če maš v repertorarju kakšno kombinacijo, ki je posebej posrečena. ;)

    BTW, v čem je fora kisa?

    ReplyDelete
  4. mmmmm. pridem na degustacijo :D fish sauce pa itak rulz. aja pa ne pozab na cukr, hehe.
    uh, kombinacijo ... jst mam rada tofu :) pa svež ingver ... koriandra niti ne tok, sam ga povsod tlačjo not. pa oreški morjo bit nujno :)
    fora kisa pa ne vem. za suši riž mi je jasn, da je pač bolj kisel, za tole pa ne vem. najbrž sam okus. :D ampak morš ga dat na konc, če ne se ti vse zjebe. preverjeno :))

    ReplyDelete